Blogger Layouts

Saturday, March 12, 2011

Tips berjaya di dalam perniagaan.


Berani memulakan langkah
Ya. memang betul. kebanyakan orang yang kita jumpa selalu berkata, "Aku ingin berjaya. Aku ingin memandu BMW dan sebagainya.. tapi. Dimankah silapnya? sehingga kita masih belum tercapai cita-cita...Berani memulakan langkah dan sentiasa berfikiran positif tanpa memikir kerugian membawa kita ke arah kejayaan..PERCAYA KEPADA DIRI SENDIRI!

Berani keluarkan modal.
Semua tahu perniagaan adalah satu kerjaya yang mampu memberikan kemewahan, kekayaan harta yang berganda. tapi. ramai manakah yang berjaya dalam bidang perniagaan?sejauh manakah perniagaan mampu membawa anda? Percayalah. ianya mampu membawa anda sehingga ke atas!

Berani rugi.
Sesetengah golongan, mereka sangat takut akan kerugian. Mereka fikir, ini adalah membebankan untuk diri mereka. Tidak! kerugian ini adalah bagus di awal permulaan kerana dari kerugian, kita boleh berfikir secara lebih matang dan lebih berhati-hati terhadap apa yang dilakukan. Belajar dari kesilapan jauh lebih baik dari mengulangi kesilapan yang sama berulang kali. Ini beerti, kerugian tersebut mampu mengajar kita untuk
berfikir lebih positif 

No comments:

Post a Comment