Blogger Layouts

Sunday, April 10, 2011

Tips -Tips Usahawan Internet


1. Setiap orang atau sesiapa saja yang menggunakan internet adalah bertujuan mencari maklumat yang diingini, jadi mereka inginkan maklumat atau info yang boleh menyelesaikan masalah mereka
2. Bekalkan atau sediakan jalan penyelesaian atau kaedah yang berkesan untuk menyelesaikan masalah mereka.
Walaupun anda ada banyak website tapi takder trafik yang memberansangkan masuk pada website anda, maka ianya adalah sia-sia. Lebih baik anda mempunyai satu website yang mempunyai trafik yang konsisten, anda boleh meningkatkan aktiviti pemasaran dan sekaligus meningkatkan website anda. Bila ada trafik, maka ada lah jualan. No Traffic = No Sale. Betul tak?
3. Berikan komitmen dan kesungguhan kepada usaha anda menyelesaikan satu masalah tersebut. Dengan kata mudah, Stay Focus.yakni tingkatkan usaha dan berikan sepenuh tumpuan untuk satu projek sahaja.
4. Selesaikan satu projek saja dalam satu masa. Jangan melakukan banyak kerja dalam satu masa dan jangan mengikut rentak orang ramai.
5. Elakkan gangguan. Gangguan selalunya akan datang kepada kita dalam berbagai bentuk. Sama ada ketika bersama keluarga, rakan-rakan dan semasa bekerja.Masa yang berkualiti bukanlah masa yang lama tapi masa yang paling berkesan untuk membuahkan hasil usaha kita.
6. Set Minda Dengan Betul. Apa yang anda buat dan lakukan anda mesti menanam kepercayaan dahulu. Jika anda percaya dan yakin apa yang anda buat adalah jalan yang betul, maka percayalah anda telah membina keyakinan untuk berjaya dalam usaha anda.

No comments:

Post a Comment